خرما فروشي
 

اين مطلب براي تنظيم شدن قالب جديد مي باشد . 


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۷ آبان ۱۳۹۸ ] [ ۰۸:۳۷:۴۴ ] [ خرما فروشنده اصلي ] [ نظرات (0) ]

به گزارش جي پلاس، خرما ميوه درخت نخل است كه در آ و هواي گرمسيري رشد مي كند. فوايد تغذيه اي خرما چشمگير هستند. تنها يك وعده 3.5 اونسي (100 گرم) از آن مي تواند حدود 20 درصد از نياز روزانه انسان به پتاسيم را به همراه 7 گرم فيبر، 2 گرم پروتئين، و چندين نوع از آنتي اكسيدان ها تامين كند. همچنين، خرما منبع خوبي براي مس، منگنز، ويتامين B6، منيزيوم و آهن است.

به گزارش "هلث اند هيومن ريسرچ"، خرماي تازه مي تواند به رنگ قرمز روشن يا زرد روشن يا چيزي بين اين دو باشد، اما خرماي خشك شده به طور معمول قهوه اي رنگ است. تنوع خرما نيز شگفت انگيز بوده و بيش از 3 هزار نوع از اين ميوه در سراسر جهان يافت مي شود.

بدون در نظر گرفتن اين كه چه نوع خرمايي را انتخاب مي كنيد، مصرف اين ماده غذايي با برخي فوايد سلامت جالب توجه پيوند خورده است. تنها مصرف دو خرما در روز براي يك هفته مي تواند نتايج جالبي را به همراه داشته باشد.

 

گوارش بهتر

فيبر، تركيبي ضروري براي گوارش سالم است، به رغم اين واقعيت كه انسان آن را گوارش نمي كند. در عوض، فيبر حجم مدفوع را افزايش مي دهد. شايد عجيب به نظر برسد، اما اين شرايط به دفع راحت‌تر و منظم مواد زائد از طريق روده بزرگ كمك مي كند.

يك وعده 3.5 اونسي (100 گرم) خرما داراي 7 گرم فيبر است، از اين رو، گزينه اي خوب براي تامين اين ماده مغذي محسوب شده و افزودن خرما به رژيم غذايي نيز ساده است. مصرف خرما به همراه جو دوسر مي تواند فوايد سلامت و ميزان دريافت فيبر را هرچه بيشتر افزايش دهد. البته، فيبر بايد به تدريج به رژيم غذايي اضافه شود تا از بروز برخي مشكلات گوارشي پيشگيري شود.

 

انرژي پايدار

خرما مزه اي شيرين دارد، اما مصرف اين ماده غذايي موجب افزايش ناگهاني و سريع قند خون انسان نمي شود. فيبر بار ديگر گزينه موثر در اين زمينه محسوب مي شود. فيبر روند گوارش را كند مي سازد و قند موجود در خرما به تدريج وارد جريان خون مي شود. بر همين اساس، افزايش و سقوط ناگهاني سطوح قند خون را پس از مصرف خرما تجربه نكرده و در عوض يك منبع پايدار انرژي خواهيدداشت.

خرما يك ماده غذايي با شاخص گليسمي پايين در نظر گرفته مي شود، به اين معني كه موجب افزايش ناگهاني و سريع قند خون نمي شود.

همچنين خرماي مضافتي درجه يك مزه اي عالي دارد. 

پيشگيري از بيماري

خرما حاوي چندين نوع آنتي اكسيدان است كه با راديكال هاي آزاد در بدن مبارزه كرده و آنها را خنثي مي سازند. راديكال هاي آزاد مي توانند به سلول هاي بدن آسيب برسانند كه اين مي تواند خطر بسياري از بيماري هاي جدي، مانند سرطان را افزايش دهد. سه آنتي اكسيدان مهم در خرما شامل موارد زير مي شوند:

فلاونوئيدها: آنتي اكسيدان هايي هستند كه التهاب در بدن را كاهش مي دهند. فلاونوئيدها به صورت گسترده مورد مطالعه قرار گرفته و مشخص شده است كه خطر ديابت، بيماري آلزايمر، و برخي انواع سرطان را كاهش مي دهند.

كاروتنوئيدها: آنتي اكسيدان هايي هستند كه از سلامت قلب پشتيباني مي كنند. همچنين، آنها ممكن است از طريق كاهش خطر ابتلا به انحطاط ماكولا و آب مرواريد به حفظ سلامت چشم ها كمك كنند.

اسيد فنوليك: يك آنتي اكسيدان قوي ديگر است كه خطر بيماري قلبي و سرطان را كاهش مي دهد. التهاب مزمن عاملي كليدي براي ابتلا به بسياري از بيماري هاي جدي در انسان محسوب مي شود، از اين رو، دنبال كردن يك رژيم غذايي سرشار از آنتي اكسيدان ها مي تواند كمك شاياني به تقويت و حفظ سلامت كلي انسان كند. خرما يكي از بهترين گزينه ها در اين زمينه است.

 

كند كردن زوال رواني مرتبط با افزايش سن

روش هاي مختلفي براي به چالش كشيدن مغز و حفظ شرايط مطلوب آن وجود دارند كه بسياري از آنها بر تغذيه مناسب و سالم براي پاك نگه داشتن مسيرهاي مغزي متكي هستند. مصرف خرما نشان داده است كه نشانگرهاي التهابي كه با نرخ هاي بالاتر بيماري آلزايمر مرتبط هستند را در قشر خاكستري مغز كاهش مي دهد.

همچنين، برخي مطالعات با حضور سوژه هاي حيواني نشان داده اند كه مصرف خرما پتانسيل پيشگيري از تشكيل پلاك هاي پروتئين بتا آميلوئيد در مغز را دارد. زماني كه اين پلاك ها تشكيل مي شوند، در ارتباط بين سلول هاي مغز اختلال ايجاد كرده و موجب مرگ سلولي با سرعت بيشتر مي شوند. افزون بر اين، مشخص شده است كه دنبال كردن يك رژيم غذايي حاوي خرما به توانايي يادگيري بهتر، حافظه قوي‌تر، و رفتارهاي مرتبط با اضطراب كمتر منتج مي شود.

 

وابستگي كمتر به شكر سفيد

مصرف بيش از حد شكر مي تواند آسيب هاي جدي به سلامت انسان وارد كند و يكي از دلايل اپيدمي چاقي در دنياي امروز محسوب مي شود. شكرهاي پالايش شده با نام هاي مختلف در بسياري از غذاها وجود دارند و زماني كه تلاش مي كنيد سالم‌تر غذا بخوريد نيز ممكن است قرباني آنها شويد. اگر به واقع قصد داريد مصرف شكر را كاهش دهيد، بهترين گزينه تهيه غذا در خانه است.

خرما جايگزيني خوب براي شكر است. خرما ميوه اي شيرين است و مي تواند هوس خوردن خوراكي هاي شيرين را كاهش داده و همچنين مي توان از آن در بسياري از دستورالعمل هاي غذايي استفاده كرد. با تركيب آب و خرما در يك دستگاه مخلوط كن، تركيبي خميري به دست مي آيد كه مي توانيد از آن به جاي شكر در پخت و پز استفاده كرد. در شرايطي كه خمير خرما كالري نسبتا بالايي دارد، حاوي فيبر غذايي و آنتي اكسيدان ها نيز است كه شكر پالايش شده فاقد آنهاست.

خرما يك ماده غذايي عالي براي افزودن به رژيم غذايي روزانه است. از آنجايي كه اين ماده غذايي كالري بالايي دارد، مصرف دو عدد از آن در روز توصيه شده است. خوشبختانه، همين ميزان نيز براي بهره‌مندي از فوايد سلامت مختلف خرما كفايت مي كند. به واسطه محتواي مواد مغذي، فيبر و آنتي اكسيدان ها، مصرف خرما نبايد احساس پشمياني و گناه را در شما ايجاد كند.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ] [ ۰۳:۵۹:۰۵ ] [ خرما فروشنده اصلي ] [ نظرات (0) ]
.: Weblog Themes By geblog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 2
دیروز : 0
افراد آنلاین : 1
همه : 47
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب
کورد پاتوق
کورد پاتوق
کورد پاتوق
سردشت چت
چت